Wersje

Wersja Data zmiany Autor Opis Akcje
2015-04-10 20:39:15  Dobrosława Egner

Utworzono artykuł 15699 o nazwie 'Rekrutacja - Technikum nr 5'

Podgląd
Zamknij
PolePrzedPo
idpuste15699
user_idpuste826426
resource_idpuste335
namepusteRekrutacja - Technikum nr 5
category_idpuste4948
language_idpuste1
shortpusterekrutacja technikum
fullpuste

Warunki rekrutacji do klas pierwszych

 na  rok  szkolny   2015/2016

 

Rekrutację przeprowadza się elektronicznie

 

T E C H N I K U M    NR  5    zawód - technik handlowiec, technik księgarstwa

ZASADNICZEJ  SZKOŁY ZAWODOWEJ NR 3  zawód - sprzedawca

 

 

Terminy składania dokumentów do klas pierwszych:

 

 

  1. 4-letnie Technikum  Nr 5    od 11 maja do 24 czerwca   2015 r. do godz.1200

 

  1. 3-letnia Zasadnicza Szkoła  Zawodowa Nr 3  od 11 maja do 24 czerwca   2015 r. do godz.1200

 

 

Szczegółowe warunki rekrutacji dla szkół ponadgimnazjalnych:

 

Technikum Nr 5  i  Zasadniczej Szkoły Zawodowej Nr 3

uwzględniające kryteria przyjęć ustalone w Statucie Zespołu Szkół Handlowych

im. Bolesława Prusa w Katowicach

 

 

  1. Wyznacza się następujące zajęcia edukacyjne, z których oceny uzyskane na świadectwie gimnazjalnym będą przeliczane na punkty:

 

-           j. polski

-           matematyka

-           historia

-           język obcy

 

  1. Zasady przyznawania punktów za oceny uzyskane w gimnazjum z każdego przedmiotu podanego w pkt. 1

 

                     a)         Zasady przyznawania punktów są następujące:

 

                                   ocena                          liczba punktów

 

             dopuszczający                      0 punktów

             dostateczny                          9 punktów

             dobry                                  13 punktów

             bardzo dobry                      16 punktów

         celujący                              19 punktów

 

  1. Zasady przyznawania punktów za szczególne osiągnięcia uczniów.

 

                     a)         za świadectwo gimnazjalne z wyróżnieniem...........................   5 pkt.

 

                     b)         za uzyskanie tytułu finalisty w wojewódzkim konkursie przedmiotowym

organizowanym przez kuratora oświaty maksymalnie..........  12 pkt.

- za jeden tytuł - 10 pkt.

- za dwa i więcej tytułów dodatkowo - 2 pkt.

                     c)         za osiągnięcia sportowe lub artystyczne (indywidualne lub zespołowe) co najmniej na szczeblu

 powiatowym wpisane na świadectwie ukończenia gimnazjum maksymalnie..... 5  pkt. 

 w tym:

 I miejsce lub tytuł laureata          -  5 pkt.

           II miejsce lub tytuł finalisty          -  4 pkt.

         III  miejsce lub wyróżnienie           -  3 pkt.

                    d)                    za stałe zaangażowanie w pracę społeczną w charakterze wolontariusza 2 pkt

                           

4.      Maksymalna ilość punktów uzyskanych w wyniku  rekrutacji                 200 pkt.

 

                       a)         Maksymalna ilość punktów za oceny uzyskane w gimnazjum

     z przedmiotów  objętych rekrutacją i szczególne osiągnięcia ucznia....... 100 pkt.

                       b)         Egzamin gimnazjalny..................................................................            100 pkt.

 

Przeliczanie na punkty wyników egzaminu gimnazjalnego:

·        język polski – 0,2 punktu za każdy uzyskany procent,

·        historia i wiedza o społeczeństwie – 0,2 punktu za każdy uzyskany procent,

·        matematyka – 0,2 punktu za każdy uzyskany procent,

·        przedmioty przyrodnicze – 0,2 punktu za każdy uzyskany procent,

·        język obcy nowożytny – 0,2 punktu 
za każdy uzyskany procent.

 

 maksymalnie 20 punktów

 

 maksymalnie 20 punktów

 

 maksymalnie 20 punktów

 

 maksymalnie 20 punktów

 

 maksymalnie 20 punktów

 

  1. W przypadku wolnych miejsc o przyjęciu kandydata, który nie posiada wymaganej liczby punktów, decyduje dyrektor szkoły

           

  1. Absolwenci gimnazjum zwolnieni z egzaminu gimnazjalnego przez Dyrektora Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej – kandydat uzyskuje dodatkowo liczbę punktów za oceny z języka polskiego i trzech wybranych zajęć edukacyjnych otrzymanych na świadectwie ukończenia gimnazjum.

 

7.  Uczniowie przyjmowani są do szkoły w kolejności zgodnej z sumą punktów uzyskanych w wyniku rekrutacji do wyczerpania planowanego limitu miejsc. 
     W przypadku równej ilości punktów pierwszeństwo mają:

a) sieroty, osoby przebywające w placówkach opiekuńczo-wychowawczych oraz osoby umieszczone w rodzinach zastępczych

  b) kandydaci o ukierunkowanych i udokumentowanych zdolnościach, którym ustalono indywidualny program lub tok nauki

  c) kandydaci z problemami zdrowotnymi, ograniczającymi możliwości wyboru kierunki kształcenia ze względu na stan zdrowia, potwierdzonymi opinią  publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej

 

8.      Kandydaci do szkoły ponadgimnazjalne, którzy ukończyli szkołę za granicą, równorzędną polskiemu publicznemu gimnazjum, przyjmowani są do szkoły na podstawie świadectwa (zaświadczenia) uzyskanego za granicą i ostatniego świadectwa szkolnego wydanego w Polsce, na podstawie sumy lat nauki szkolnej ucznia. Wymienieni kandydaci nie biorą udziału w scentralizowanej rekrutacji elektronicznej.

    

10.Terminy rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych:

 

1)      od 26 czerwca do 30 czerwca 2015 r. godz. 15.00 – kandydat dostarcza do wybranych szkół ponadgimnazjalnych świadectwo ukończenia gimnazjum  i zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu gimnazjalnego;   

 

2)      3 lipca 2015 r. o godz. 10.00. – ogłoszenie list kandydatów zakwalifikowanych do szkół ponadgimnazjalnych z podziałem na oddziały;

 

3)      do 7 lipca 2015 r. do godz. 10.00. – termin potwierdzania przez kandydatów woli uczęszczania do wybranej szkoły poprzez dostarczenie oryginału świadectwa ukończenia gimnazjum i oryginału zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu gimnazjalnego;

 

4)      8 lipca 2015 r. o godz. 9.00 ) – podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych do szkoły.

 

5)      W terminach określonych w ww. ustawie: składanie wniosków o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia, przygotowanie i wydanie uzasadnień odmowy przyjęcia, składanie do dyrektora odwołań od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej, rozstrzygnięcie przez dyrektora odwołania od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej.

6)        Jeżeli po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego szkoła dysponuje wolnymi miejscami, dyrektor przeprowadza postępowanie uzupełniające, które powinno zakończyć się do końca sierpnia 2015 r.

                

publishfrompuste2015-04-10 00:00:00
_activepuste1
tagspusterekrutacja technikum
slugpusterekrutacja-technikum-nr-5

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..