Regulamin monitoringu wizyjnego
REGULAMIN FUNKCJONOWANIA MONITORINGU WIZYJNEGO
W ZESPOLE SZKÓŁ HANDLOWYCH IM. BOLESŁAWA PRUSA W KATOWICACH
§ 1
Regulamin określa zasady funkcjonowania monitoringu wizyjnego w Zespole Szkół Handlowych im. Bolesława Prusa w Katowicach, miejsca instalacji kamer, reguły rejestracji
i zapisu informacji oraz sposobu ich zabezpieczania oraz udostępniania zgromadzonych danych.
§ 2
Celem monitoringu jest:
1. Ograniczenie zachowań zagrażających zdrowiu i bezpieczeństwu uczniów,
2. Zapewnienie bezpieczeństwa uczniów oraz pracowników przebywających na terenie szkoły,
3. Wyjaśnianie sytuacji konfliktowych,
4. Ograniczanie dostępu do szkoły oraz jej terenu osobom niepożądanym
i nieuprawnionym,
5. Ochrona przed przemocą, demoralizacją oraz niszczeniem mienia,
6. Zapewnienie bezpiecznych warunków nauki, wychowania i opieki.
§ 3
Infrastruktura Zespołu Szkół Handlowych im. Bolesława Prusa w Katowicach, która może być objęta monitoringiem wizyjnym to:
1. Budynek główny szkoły;
2. Brama wjazdowa do szkoły;
3. Teren wokół wejścia doszkoły;
4. Plac szkolny;
5. Korytarze;
6. Schody.
§ 4
1. Zespół Szkół Handlowych posiada monitoring wizyjny wewnętrzny i zewnętrzny.
2. System monitoringu wizyjnego w Zespole Szkół Handlowych składa się z:
a) Kamer rejestrujących zdarzenia wewnątrz i na zewnątrz budynku szkoły;
b) Urządzenia rejestrującego i zapisującego;
c) Nośnika zewnętrznego – dysku zewnętrznego służącego do archiwizacji;
d) Monitora pozwalającego na podgląd zarejestrowanych zdarzeń.
3. Miejsca instalacji kamer na terenie szkoły:
a) Korytarz na parterze
b) Korytarz na I piętrze
c) Korytarz na II piętrze
d) Schody
e) Plac szkolny
f) Brama wjazdowa
4. Rejestracji i zapisaniu na nośniku podlega tylko obraz z kamer monitoringu. Monitoring nie rejestruje dźwięku.
5. Monitoring funkcjonuje całodobowo.
6. Rejestrator wraz z monitorem monitorującym szkołę znajduje się w pomieszczeniu szkoły, do którego dostęp mają tylko upoważnione osoby, wyznaczone przez dyrektora.
7. Zapisy z monitoringu są usuwane przez nadpisywanie zgodnie z obowiązującymi regulacjami prawnymi RODO, nie dłużej niż miesiąc (termin usunięcia danych może ulec wydłużeniu, np. do czasu prawomocnego zakończenia postępowania prowadzonego na postawie przepisów prawa, w których nagrania incydentów stanowią dowód lub gdy dyrektor szkoły powziął informację, iż mogą one stanowić dowód w takim postępowaniu);Teren monitorowany jest oznaczony zgodnie z przepisami. Informacje o monitorowaniu zamieszczone są na stronie internetowej szkoły, w miejscach monitorowania, a wychowawca informuje rodziców i uczniów o monitoringu szkolnym, przedstawiając regulamin.
8. Monitoring podlega okresowej konserwacji, co najmniej raz w roku.
§ 5
Zasady wykorzystania zapisów monitoringu wizyjnego:
1. Prawo do odtwarzania zarejestrowanego obrazu i wykorzystania go do działań wewnętrznych szkoły, posiada dyrektor szkoły oraz osoby upoważnione przez dyrektora.
2. Zapisy z monitoringu mogą być udostępniane za zgodą dyrektora szkoły:
a) Wychowawcom klas w celu zdiagnozowania problemów wychowawczych;
b) Pedagogowi szkolnemu w celu przeciwdziałania niedostosowania społecznego, zachowań dysfunkcyjnych, a także w celu udzielania właściwej pomocy ofiarom szkolnej przemocy;
c) Uczniom, których niewłaściwe zachowanie zarejestrowały kamery w celu udowodnienia takiego zachowania i podjęcia działań interwencyjnych oraz wychowawczych;
d) Rodzicom, opiekunom ucznia za zgodą dyrektora szkoły, w obecności osoby upoważnionej;
e) Instytucjom w zakresie prowadzonych przez nie czynności prawnych, np. policji, sądom, prokuraturze na ich pisemną prośbę.
3. Osoby mające wgląd w obraz zarejestrowany przez monitoring wizyjny, zobowiązane są do przestrzegania przepisów prawa w zakresie ochrony danych osobowych.
§ 6
1. W sprawach nie uregulowanych niniejszym regulaminem, ostateczne decyzje podejmuje dyrektor szkoły.
2. Regulamin funkcjonowania monitoringu wizyjnego wchodzi w życie z dniem
05 listopada 2021r.